Σάββατο 22 Νοεμβρίου 2014

Πόσο μετρούν οι βαθμοί από την Α Λυκείου για την εισαγωγή σε ΑΕΙ-ΤΕΙ

Η ψήφιση του νομοσχεδίου για το νέο λύκειο πέρα από τις αλλαγές στα ωρολόγια προγράμματα φέρνει και ένα νέο σύστημα εισαγωγής στα ΑΕΙ και ΤΕΙ. Πολλοί είναι οι μαθητές της Α τάξης του λυκείου που ακόμα δε γνωρίζουν ότι από εδώ και πέρα οι βαθμολογικές τους επιδόσεις σε κάθε τάξη θα προσμετρούνται για την εισαγωγή τους στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Ειδικά οι μαθητές που στοχεύουν σε σχολές που παραδοσιακά διατηρούν υψηλές βάσεις εισαγωγής όπως Ιατρική, Νομική, Ψυχολογία, Οδοντιατρική κ.α. οφείλουν από το τρέχουν έτος να στοχεύουν σε υψηλές βαθμολογικές επιδόσεις για να αυξήσουν τις πιθανότητες εισαγωγής. Πλέον εκτός τους βαθμούς των 4 πανελλαδικώς εξεταζομένων μαθημάτων θα προσμετράται και ο βαθμός προαγωγής των 3 τάξεων του λυκείου γνωστός ως Βαθμός Προαγωγής και Απόλυσης (ΒΠΑ) που θα αποτελεί στην ουσία τον 5ο βαθμό.
Είναι σημαντικό να γνωρίζουν γονείς και μαθητές τη βαρύτητα κάθε τάξης στη διαμόρφωση του ΒΠΑ και γι αυτό το λόγο δίνονται παραδείγματα. Αξίζει να σημειωθεί ότι η βαθμολογία κάθε τάξης έχει το δικό της συντελεστή που είναι 0,4 στην Α, 0,7 στη Β και 0,9 στη Γ. Με βάση λοιπόν τους συντελεστές η βαρύτητα κάθε τάξης στη διαμόρφωση του ΒΠΑ είναι 20% για την Α τάξη, 35% για τη Β τάξη και 45% για τη Γ τάξη, αν ο μαθητής έχει τους ίδιους βαθμούς και στις 3 τάξεις. Βέβαια αν ένας μαθητής τα πάει πολύ καλά στην Α τάξη και χειρότερα στη Β και στη Γ όπου και αυξάνεται και η δυσκολία των μαθημάτων το ποσοστό συνεισφοράς μεταβάλλεται όπως φαίνεται στον πίνακα 2. Το ίδιο φυσικά συμβαίνει και αν τα πάει πολύ καλά στη Γ και στη Β συγκριτικά με την Α όπως φαίνεται στον πίνακα 3. Ο βαθμός όμως που θα αλλάξει άρδην το σκηνικό της επίδοσης στις τρείς τάξεις του λυκείου είναι ο μέσος όρος των 4 μαθημάτων στα οποία εξετάστηκε πανελλαδικά.
Σύμφωνα με το νομοσχέδιο ο βαθμός κάθε τάξης αναπροσαρμόζεται ανάλογα με το πώς τα πήγε ο υποψήφιος στις πανελλήνιες, όπως φαίνεται από τον πίνακα 5. Αν για παράδειγμα κάποιος γράψει 15 και έχει στην Α 18 το 18 θα γίνει 16. Το συμπέρασμα λοιπόν είναι ότι μπορεί οι βαθμοί στις τρεις τάξεις να συνδράμουν στην εισαγωγή στα ΑΕΙ και ΤΕΙ άλλα καθοριστικότατη είναι η επίδοση στα 4 πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα όπου 1 εξ αυτών θα έχει συντελεστή βαρύτητας.
Αν ένας μαθητής έχει υψηλούς βαθμούς προαγωγής και απόλυσης και δεν τα καταφέρει στις πανελλήνιες θα καταστρέψει ότι πέτυχε τα προηγούμενα χρόνια. Φυσικά μαθητές που στοχεύουν σε υψηλόβαθμες σχολές όπου ο ανταγωνισμός είναι μεγάλος θα πρέπει από την Α τάξη να βάλλουν τα δυνατά τους.
Πίνακας 1
Τάξη
Βαθμός
Συντελεστής
Βαθμός μετά τους συντελεστές
Ποσοστό συνεισφοράς στο ΒΠΑ
Α
16
0,4
6,4
20%
Β
16
0,7
11,2
35%
Γ
16
0,9
14,4
45%

ΒΠΑ
16


Πίνακας 2
Τάξη
Βαθμός
Συντελεστής
Βαθμός μετά τους συντελεστές
Ποσοστό συνεισφοράς στο ΒΠΑ
Α
18
0,4
7,2
22,57%
Β
16
0,7
11,2
35,1%
Γ
15
0,9
13,5
42,32%

ΒΠΑ
15,95

Πίνακας 3
Τάξη
Βαθμός
Συντελεστής
Βαθμός μετά τους συντελεστές
Ποσοστό συνεισφοράς στο ΒΠΑ
Α
14
0,4
5,6
17,44%
Β
16
0,7
11,2
34,9%
Γ
17
0,9
15,3
47,66%

ΒΠΑ
16,05

Πίνακας 4
Τάξη
Βαθμός
Συντελεστής
Βαθμός μετά τους συντελεστές
Ποσοστό συνεισφοράς στο ΒΠΑ
Μ.Ο πανελληνίων:
14
Ποσοστό
Α
14
0,4
5,6
17,44%
14
18,93%
Β
16
0,7
11,2
34,9%
15
35,47%
Γ
17
0,9
15,3
47,66%
15
45,6%

ΒΠΑ-μετά πανελλήνιες

ΒΠΑ
16,05
14,8


Πίνακας : 5. Βαθμός Προαγωγής και Απόλυσης

Αν ΒΠΑ μεγαλύτερος από το Μ.Ο πανελληνίων μέχρι 1 μονάδα
Δεν αναπροσαρμόζεται
Μ.Ο Πανελλήνιες

15
ΒΠΑ


16



Αν ΒΠΑ μεγαλύτερος από το Μ.Ο πανελληνίων περισσότερο από 1 μονάδα
Αναπροσαρμόζεται ώστε να απέχει 1 μονάδα
15
17

16
18

16



Αν ΒΠΑ μικρότερος από το Μ.Ο πανελληνίων κατά μία μονάδα
Αναπροσαρμόζεται προς τα πάνω κατά μια 1 το πολύ μονάδα
15
14

15
14,5

15
11

12

ΟΙ ΑΛΛΑΓΕΣ ΠΟΥ ΙΣΧΥΟΥΝ ΜΕ ΤΟ ΝΕΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΤΟ ΛΥΚΕΙΟ

Με το νόμο 4186-2013 (Α 193) αλλάζει πλέον και οριστικά το τοπίο στο χώρο της εκπαίδευσης αφού ο εν λόγω νόμος φέρνει αλλαγές σε ωρολόγια προγράμματα, μαθήματα, τρόπο προαγωγής από τάξη σε τάξη άλλα και εισαγωγή στα ΑΕΙ και ΤΕΙ.
Πρέπει να τονιστεί ότι οι μεταρρυθμίσεις στο χώρο της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης δεν αφορούν τους μαθητές της Γ τάξης άλλα τους μαθητές που φοιτούν στην Α και Β τάξη των λυκείων της χώρας τόσο στα γενικά όσο και στα επαγγελματικά λύκεια.
Ακολούθως παρατίθενται τα βασικά σημεία των αλλαγών προς γνώση των γονέων και των μαθητών.
Ωρολόγια προγράμματα
Στο άρθρο 2 παράγραφος 1, 2 και 3 καθορίζονται τα ωρολόγια προγράμματα καθώς και τα μαθήματα κάθε τάξης. Πιο αναλυτικά στην Α τάξη οι εβδομαδιαίες ώρες των μαθητών ανέρχονται σε 35. 33 εξ αυτών καλύπτονται από 9 μαθήματα που είναι κοινά για όλους και 2 ώρες από μάθημα επιλογής το οποίο επιλέγεται μεταξύ 4 προσφερόμενων μαθημάτων. Στη Β΄ Τάξη Ημερήσιου Γενικού Λυκείου εφαρμόζεται πρόγραμμα μαθημάτων που περιλαμβάνει μαθήματα γενικής παιδείας τριάντα (30) συνολικά διδακτικών ωρών εβδομαδιαίως και δύο (2) Ομάδες Μαθημάτων Προσανατολισμού, Ανθρωπιστικών και Θετικών Σπουδών, πέντε (5) συνολικά διδακτικών ωρών εβδομαδιαίως έκαστη ομάδα, όπου οι μαθητές καλούνται να επιλέξουν τη μία. Στη Γ΄ Τάξη Ημερήσιου Γενικού Λυκείου εφαρμόζεται πρόγραμμα μαθημάτων τριάντα τεσσάρων (34) ωρών, που περιλαμβάνει μαθήματα γενικής παιδείας δεκατεσσάρων (14) συνολικά διδακτικών ωρών εβδομαδιαίως και τρεις (3) Ομάδες Μαθημάτων Προσανατολισμού.
Ομάδες προσανατολισμού
Όπως αναφέρθηκε προηγουμένως ομάδες προσανατολισμού δεν έχει η Α τάξη άλλα η Β και η Γ. Στη Β τάξη οι δύο ομάδες προσανατολισμού είναι αυτές των Ανθρωπιστικών σπουδών και των Θετικών σπουδών. Στη Γ τάξη οι ομάδες προσανατολισμού αυξάνονται κατά μία αφού προστίθεται και αυτή των Οικονομικών−Πολιτικών−Κοινωνικών και Παιδαγωγικών Σπουδών. Κάθε μαθητής Γ΄ Τάξης Γενικού Λυκείου επιλέγει μία (1) από τις Ομάδες Μαθημάτων Προσανατολισμού και Επιστημονικό Πεδίο Εξειδίκευσης.
Επιστημονικά πεδία εξειδίκευσης
Στις ομάδες προσανατολισμού Θετικών σπουδών καθώς και σε αυτή των Οικονομικών−Πολιτικών−Κοινωνικών και Παιδαγωγικών Σπουδών προσφέρονται από 2 πεδία επιστημονικής εξειδίκευσης ανάλογα με τα τμήματα των ΑΕΙ και ΤΕΙ που επιθυμεί να εισαχθεί ο κάθε υποψήφιος. Τα πεδία αυτά παρουσιάζονται ανά ομάδα στον ακόλουθο πίνακα.

Ομάδα προσανατολισμού Θετικών σπουδών
Πολυτεχνεία- Φυσικομαθηματικό-Χημεία
Επιστήμες Υγείας (Ιατρική, Φαρμακευτική κ.α)
Μαθηματικά
Βιολογία
Φυσική
Φυσική
Χημεία
Χημεία

Ομάδα προσανατολισμού Οικονομικών−Πολιτικών−Κοινωνικών και Παιδαγωγικών Σπουδών
Οικονομικών-Πολιτικών – Κοινωνικών σχολών
Παιδαγωγικά τμήματα
Μαθηματικά και στοιχεία στατιστικής
Μαθηματικά και στοιχεία στατιστικής
Αρχές Οικονομικής Επιστήμης
Αρχές Φυσικών Επιστημών
Στοιχεία Κοινωνικών και Πολιτικών Επιστημών
Ιστορία

Μαθήματα ομάδων προσανατολισμού Β τάξης: Τέλος τα λατινικά
Στην ομάδα προσανατολισμού των Ανθρωπιστικών σπουδών στη Β τάξη του λυκείου οι μαθητές δεν θα διδάσκονται το μάθημα των λατινικών όπως συμβαίνει μέχρι τώρα. Στη θέση του έχουμε το μάθημα Βασικές Αρχές Κοινωνικών Επιστημών (Κοινωνιολογία, Οικονομική Επιστήμη και Πολιτική Επιστήμη). Στην ομάδα προσανατολισμού των θετικών σπουδών τα δύο μαθήματα που θα διδάσκονται οι μαθητές είναι φυσική και μαθηματικά. Αξίζει να σημειωθεί ότι η φυσική θα διδάσκεται περισσότερες ώρες απ’ ότι τα μαθηματικά.
Αξιολόγηση – προαγωγή και απόλυση
Οι προϋποθέσεις προαγωγής και απόλυσης παρουσιάζονται στο άρθρο 3 παράγραφοι 3,4 και 5. Οι μαθητές για να περάσουν στην επόμενη τάξη θα πρέπει να έχουν συνολικό μέσο όρο στα μαθήματα 10 άλλα και να έχουν επιτύχει ελάχιστη βαθμολογία 8 σε μαθήματα όπως είναι τα θρησκευτικά, η ιστορία κ.α. και 10 σε μαθήματα όπως είναι η ελληνική γλώσσα και τα μαθηματικά. Τα παραπάνω αφορούν όλες τις τάξεις του λυκείου με τη διαφορά ότι στη Β και Γ τάξη θα πρέπει πέρα της γλώσσας και των μαθηματικών να έχουν ελάχιστη βαθμολογία 10 και στα μαθήματα των ομάδων προσανατολισμού.
Επιλογή Θεμάτων - διόρθωση
Το 50% των θεμάτων σε κάθε τάξη επιλέγεται από τους καθηγητές των σχολείων και το υπόλοιπο 50%, με κλήρωση, από τράπεζα θεμάτων διαβαθμισμένης δυσκολίας. Στη Β τάξη, όπως αναφέρει το άρθρο 3 παράγραφος 4, η κλήρωση για το 50% των θεμάτων θα γίνεται ηλεκτρονικά ανά σχολείο γεγονός που δεν ορίζεται για την Α και Γ τάξη. Η διόρθωση των θεμάτων θα γίνεται από τους καθηγητές του σχολείου.
Εισαγωγή σε ΑΕΙ και ΤΕΙ
Στο 4ο άρθρο του νόμου παρατίθενται όλα τα στοιχεία για το νέο τρόπο εισαγωγής των μαθητών στα ΑΕΙ και ΤΕΙ μέσα από τα γενικά λύκεια. Ακολούθως παρουσιάζονται τα κυριότερα σημεία του νέου συστήματος εισαγωγής:
1.    Θέματα
Οι εξετάσεις για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση διεξάγονται, μετά την απόλυση του μαθητή από το Λύκειο, σε πανελλαδικό επίπεδο με θέματα από
την εξεταστέα ύλη της τάξης αυτής που προκύπτουν: α) κατά ποσοστό 50%, με κλήρωση από τράπεζα θεμάτων διαβαθμισμένης δυσκολίας και β) κατά ποσοστό 50%, από κεντρική επιτροπή εξετάσεων.
2.    Ενέργειες μαθητών
Οι μαθητές της Γ΄ Τάξης Ημερησίου και Δ΄ Τάξης Εσπερινού Γενικού Λυκείου με την έναρξη του σχολικού έτους και όχι αργότερα της 20ής Σεπτεμβρίου επιβεβαιώνουν οριστικά την Αρχική Δήλωση Ομάδας Μαθημάτων Προσανατολισμού, που έχουν υποβάλει στη σχολική τους μονάδα προ της λήξης του προηγούμενου διδακτικού έτους. Κάθε μαθητής επιλέγει μία (1) Ομάδα Μαθημάτων Προσανατολισμού και Επιστημονικό Πεδίο Εξειδίκευσης υποχρεωτικά που αντιστοιχεί σε συγκεκριμένα
Επιστημονικά Πεδία Σχολών και Τμημάτων Ανώτερης και Ανώτατης Εκπαίδευσης στις οποίες επιθυμούν την εισαγωγή τους.
3.    Συντελεστές βαρύτητας
Ακόμα δεν έχει διευκρινιστεί το ύψος του συντελεστή βαρύτητας καθώς και τα μαθήματα αυξημένης βαρύτητας ανά σχολή ή τμήμα. Όπως αναφέρεται στο τέταρτο εδάφιο της παραγράφου 2 του άρθρου 4 για το μάθημα αυξημένης βαρύτητας θα έχουν πλέον λόγο και τα ΑΕΙ και ΤΕΙ. Παρατίθεται το σχετικό χωρίο:
Με απόφαση του Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων, η οποία εκδίδεται το αργότερο τη 15η Μαρτίου εκάστου έτους, καθορίζονται ο αριθμός των εισακτέων
και τα ειδικά μαθήματα ανά Σχολή, Τμήμα ή Εισαγωγική Κατεύθυνση κάθε μαθήματος ανά Σχολή, Τμήμα ή Εισαγωγική Κατεύθυνση του τρέχοντος έτους. Ο καθορισμός του συντελεστή βαρύτητας σε ένα (1) μάθημα, από τα Πανελλαδικώς εξεταζόμενα, ανά Σχολή ή Τμήμα ή Εισαγωγική Κατεύθυνση πραγματοποιείται με απόφαση του Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων, μετά από πρόταση του αρμόδιου οργάνου διοίκησης της Σχολής ή του Τμήματος, η οποία περιέρχεται σε αυτόν έως την 1η Μαρτίου εκάστου έτους και ισχύει για την εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση των μαθητών της Α΄ Τάξης του σχολικού έτους στο οποίο αυτή προτείνεται.
4.    Πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα
Τα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα είναι τα ακόλουθα:
α) Ε.Π.Ε. – Ανθρωπιστικές Σπουδές, Νομικές:
I. Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία.
II. Αρχαία Ελληνική Γλώσσα και Γραμματεία.
III. Ιστορία και
IV. Λατινικά.
β) Ε.Π.Ε. − Θετικές και Τεχνολογικές Επιστήμες:
I. Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία.
II. Μαθηματικά.
III. Φυσική και
IV. Χημεία.
γ) Ε.Π.Ε. − Επιστήμες Υγείας:
I. Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία.
II. Φυσική.
III. Χημεία και
IV. Βιολογία.
δ) Ε.Π.Ε. − Επιστήμες Οικονομίας, Κοινωνικές και Πο−
λιτικές Επιστήμες:
I. Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία.
II. Μαθηματικά και Στοιχεία Στατιστικής.
III. Αρχές Οικονομικής Επιστήμης και
IV. Στοιχεία Κοινωνικών και Πολιτικών Επιστημών.
ε) Ε.Π.Ε. – Παιδαγωγικών Επιστημών:
I. Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία.
II. Μαθηματικά και Στοιχεία Στατιστικής.
III. Ιστορία και
IV. Αρχές Φυσικών Επιστημών
5.    Υπολογισμός βαθμού εισαγωγής στα ΑΕΙ και ΤΕΙ
Εκτός από τη βαθμολογία που θα συγκεντρώσει ο μαθητής στα 4 πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα θα μετρά και ένας 5ος βαθμός που φέρει την ονομασία Βαθμός Προαγωγής και Απόλυσης (ΒΠΑ). Ο βαθμός αυτός εξάγεται από τις επιδόσεις του μαθητή στις τρείς τάξεις του λυκείου. Ο βαθμός προαγωγής των δυο πρώτων τάξεων καθώς και ο βαθμός απόλυσης πολλαπλασιάζονται με συντελεστή που είναι 0,4 για την Α τάξη, 0.7 για τη Β και 0.9 για τη Γ. Το άθροισμα των βαθμών αυτών διαιρείται με το δυο και εξάγεται ο ΒΠΑ.
6.    Αναπροσαρμογή ΒΠΑ

Ο Βαθμός προαγωγής και απόλυσης αναπροσαρμόζεται αν είναι μεγαλύτερος ή της μίας μονάδας από το Μ.Ο των 4 πανελλαδικώς εξεταζομένων μαθημάτων ή αν είναι μικρότερος. Αν είναι μεγαλύτερος από 1 μονάδα αναπροσαρμόζεται ώστε να απέχει 1 μονάδα από το Μ.Ο των 4 μαθημάτων (πχ αν μέσος όρος 4 μαθημάτων είναι 15 και ο ΒΠΑ είναι 17 θα διαμορφωθεί στο 16). Αν αντιθέτως είναι μεγαλύτερος μέχρι 1 μονάδα δεν αναπροσαρμόζεται. Σε περίπτωση που ο ΒΠΑ είναι μικρότερος αναπροσαρμόζεται προς τα επάνω μέχρι 1 μονάδα και όχι περισσότερο από το Μ.Ο των 4 μαθημάτων. Δηλαδή αν ο Μ.Ο των 4 μαθημάτων είναι 15 και ο ΒΠΑ είναι 13 αναπροσαρμόζεται κατά μια μονάδα και το 13 γίνεται 14. Αν ο ΒΠΑ είναι 14.5 και ο Μ.Ο των πανελλαδικώς εξεταζομένων μαθημάτων είναι 15 τότε το 14.5 αναπροσαρμόζεται και γίνεται 15 όσο και ο Μ.Ο των πανελλαδικών μαθημάτων.

Σάββατο 15 Νοεμβρίου 2014

ΑΚΟΜΗ ΜΙΑ ΕΠΕΤΕΙΟΣ ΤΟΥ ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟΥ. ΠΙΟ ΜΑΚΡΙΑ ΑΠΟ ΤΟ ΝΟΗΜΑ ΤΗΣ ΕΞΕΓΕΡΣΗΣ!!!!


Η ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΤΩΝ ΘΕΜΑΤΩΝ ΣΤΗΝ ΤΡΑΠΕΖΑ ΘΕΜΑΤΩΝ και Η ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Με τυχαίο τρόπο αποσπάσαμε ένα θέμα από την τράπεζα θεμάτων της β΄Λυκείου στο μάθημα της Άλγεβρας:

ΘΕΜΑ 2
α) Να κατασκευάσετε ένα γραμμικό σύστημα δυο εξισώσεων με δυο αγνώστους με
συντελεστές διάφορους του μηδενός, το οποίο να είναι αδύνατο.
(Μονάδες 10)
β) Να παραστήσετε γραφικά στο επίπεδο τις δυο εξισώσεις του συστήματος που ορίσατε στο
α) ερώτημα και, με βάση το γράφημα, να εξηγήσετε γιατί το σύστημα είναι αδύνατο.

(Μονάδες 15)

Θα επιχειρήσουμε να κρίνουμε τα θέματα αυτά σχετίζοντας αυτά με την δουλειά που επιτελείται στο σημερινό σχολείο.
Κατά την άποψή μας το εν λόγω θέμα φαίνεται να είναι πολύ εύκολο, δίνεται η πρωτοβουλία στον μαθητή να ΄΄κατασκευάσει΄΄ μόνος του θέμα και το οποίο να πληροί ορισμένες προϋποθέσεις.
Η ΄΄κατασκευή΄΄ όμως από μόνη της προϋποθέτει βαθιά γνώση της θεωρίας. Για να επιτευχθεί αυτό απαιτείται η πολύ καλή δουλειά στην διάρκεια της παράδοσης του θέματος της επίλυσης ενός συστήματος, έστω α΄βαθμού. Η επίλυση του συστήματος σχετίζεται προφανώς με την έννοια της συνάρτησης, του ορισμού της, της μελέτης της και της απεικόνισής της στο καρτεσιανό επίπεδο.
Όλα αυτά είναι ενσωματωμένα στο θέμα αυτό της τράπεζας.
Όμως η μελέτη της συνάρτησης, η έννοιά της, που είναι από τα δύσκολα ζητήματα που μπορεί ο μαθητής να κατανοήσει, βρίσκεται πιο κάτω στην προβλεπόμενη ύλη.
Το βιβλίο αφιερώνει ένα μικρό μέρος στην έννοια της συνάρτησης κατά την επίλυση ενός γραμμικού συστήματος, μη ικανό να  καταστήσει δυνατό να απαντήσει ο μαθητής στο θέμα.
Η διερεύνηση ενός γραμμικού συστήματος και ο χαρακτηρισμός του ως αδύνατο ή με άπειρες λύσεις ή μοναδικής λύσης, προϋποθέτει την γνωστική βάση της συνάρτησης αφού το δεύτερο ερώτημα είναι σαφέστατα στηριγμένο στην γραφική επίλυσή του άρα στις έννοιες της συνάρτησης.

Ο μαθητής καλείται να επιλύσει ένα σύστημα γραμμικό με την μέθοδο και της αλγεβρικής και της γραφικής και ταυτόχρονα να μπορεί να αποδώσει αυτό στο επίπεδο!!!

Επειδή η εμπειρία μας είναι ικανή να κρίνει την γνωστική κατάσταση του μαθητή, θεωρούμε ότι στο θέμα είναι αδύνατο να απατήσει ο μαθητής σήμερα.

Ο παράγοντας που επιδεινώνει την κατάσταση είναι η ποιότητα δουλειάς στο σημερινό σχολείο. Οι ώρες που έχουν αφιερωθεί για την διδασκαλία αυτού του ζητήματος της άλγεβρας δεν υπερβαίνουν τις τρεις διδακτικές. 
Επομένως ο μαθητής καλείται μέσα (θεωρητικά, τουλάχιστον) σε τρεις διδακτικές ώρες να έχει καλύψει τόσο σημαντικά ζητήματα στην άλγεβρα όταν ο δάσκαλος δεν έχει εξαντλήσει ούτε καν ανοίξει το θέμα της επίλυσης γραμμικού συστήματος με την βοήθεια της συνάρτησης και ταυτόχρονα να μπορέσει να ΄΄κατασκευάσει΄΄ μόνος του ένα τέτοιο σύστημα!!!!

Για μας είναι αδύνατο. Ασφαλώς  συζητούμε για μαθητές με ικανότητες συμβατικές και όχι ακραία ισχυρές δυνατότητες.

Να, λοιπόν, πως γεννιέται η ανάγκη της φροντιστηριακής βοήθειας. Το ίδιο το σύστημα δημιουργεί την ανάγκη εξωτερικής βοήθειας στον μαθητή. Κι εκεί γεννιέται ένα άλλο ερώτημα. Η φροντιστηριακή βοήθεια σε ποια κατεύθυνση λειτουργεί, στην καλλιέργεια μιας σοβαρής υποδομής για την γνώση ή ΄΄εκπαιδεύει΄΄ τον μαθητή στην εκμάθηση μέσα από ΄΄πακετοποιημένες΄΄ μεθόδους που καλλιεργούν τις μεθόδους παπαγαλίας;

Είμαστε πολύ μακριά από την σοβαρή θεώρηση στην εκπαίδευση. Η διδασκαλία είναι μια εξαιρετικά λεπτή υπόθεση. Δεν είναι απλά μια επαγγελματική δραστηριότητα. Είναι ταλέντο, είναι αγάπη, είναι μέθοδος, είναι βαθιά γνώση, είναι μεράκι, είναι ενδιαφέρον, είναι έμπνευση, είναι εσωτερική επικοινωνία και καλλιέργεια πνεύματος, πλούτος ψυχής. 
Αυτά τα χαρακτηριστικά, δυστυχώς, λείπουν, όπως έλειπαν και στο παρελθόν.
Υπάρχουν οι πειραματισμοί, οι λεονταρισμοί, οι εντυπώσεις μόνο.

Έχουμε σχολιάσει και πάλι από εδώ τις λειτουργίες στην εκπαιδευτική κοινότητα και προτείναμε την ολοσχερή απομάκρυνση των πολιτικών και της πολιτικής από τον χώρο αυτό. 
Πιστεύουμε ότι οι πολιτικοί προκαλούν ταχύτατη διάβρωση στον ιερό αυτό χώρο.

Δυστυχώς είμαστε μόνοι και αισθανόμαστε εξαιρετικά ρομαντικοί (και το χαιρόμαστε).
Μόνοι αισθανθήκαμε και σε άλλους τομείς δράσης.
Μας μένει ο ρομαντισμός και η αγάπη.
Δεν μας φτάνει αλλά καλύτερα αυτό από εκείνο που θα είχαμε αν είμαστε κι εμείς ένα γρανάζι μιας διαβρωμένης πολιτικής.




Πέμπτη 13 Νοεμβρίου 2014

Η ΣΤΙΓΜΗ ΤΟΥ ΕΝΘΟΥΣΙΑΣΜΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΜΕΓΑΛΗ ΕΠΙΤΥΧΙΑ


http://cdn.theguardian.tv/mainwebsite/2014/11/12/14111Philae-16x9.mp4


Το βίντεο των εορτασμών της μεγάλης επιτυχίας της προσεδάφισης του ΄΄Philae΄΄ στον κομήτη.
Σκηνές ενθουσιασμού από την επιστημονική ομάδα του προγράμματος.

Παρ΄όλο που αργότερα διαπιστώθηκε ότι το ΄΄γάντζωμα΄΄ στον κομήτη δεν επετέυχθη απόλυτα σωστά αφού τα άγκιστρα από το σκάφος δεν έφυγαν ώστε να αποφευχθεί περίπτωση αποκόλλησες του σκάφους λόγω αδράνειας από την επιφάνεια, η επιτυχία του εγχειρήματος δεν έχει κανένα στοιχείο υποβάθμισης.

Το σκάφος ήδη εργάζεται πυρετωδώς και αποστέλλει στοιχεία  στην γη με καθυστέρηση χρόνου περίπου την μισή ώρα (για την ακρίβεια 28 λεπτά και κάτι δεύτερα). Η απόσταση που πρέπει να διανύσει το σήμα είναι περίπου 510 εκατομμύρια χιλιόμετρα. 

Οι εργασίες που πρόκειται να κάνει το ΄΄Philae΄΄ είναι συγκέντρωση υλικού από την επιφάνεια του κομήτη, ανάλυση αυτών για να διαπιστωθεί η χημική σύστασή τους. Πολλά απ΄αυτά τα στοιχεία θα δοθούν στην ESA για να ολοκληρωθεί η μελέτη.

Τα στοιχεία αυτά θα δώσουν απάντηση στα εξής ζητήματα:
1. Οι κομήτες θεωρείται ότι ήταν οι μεταφορείς χημικών στοιχείων σε πλανήτες ως αρχικά απομεινάρια της αρχικής έκρηξης ΄΄Bing Bang΄΄. Κύρια στοιχεία ήταν το υδρογόνο, το νερό, και υδρογονάνθρακες.
2. Τα αρχικά αυτά στοιχεία θεωρείται ως η αρχική διαδικασία της γέννησης σε πρωτογενή μορφή της ζωής.
3. Τα στοιχεία θα δώσουν, επίσης, απάντηση, πιθανώς, στο ερώτημα πότε συντελέστηκε η έκρηξη. Το πότε ασφαλώς θα είναι με μεγάλη προσέγγιση.
4. Τα αποτελέσματα των μελετών θα συμπληρώσουν πολλά κενά στις ήδη διατυπωμένες θεωρίες περί της εξέλιξης του σύμπαντος. Δηλαδή θα έχουμε σαφέστερη εικόνα  ποιες διαδικασίες  μεσολάβησαν μέχρι την σημερινή μορφή του σύμπαντος και ασφαλώς για την γη μας, το ΄΄σπίτι μας΄΄.

Το εγχείρημα αυτό ήταν η συνέχεια και παλιότερων προσπαθειών από διάφορα κέντρα επιστημονικών μελετών ανά τον κόσμο που είχαν αποτύχει. Οι προσπάθειες πέρασαν από πολλές δυσκολίες σχετικά με τον τρόπο προσέγγισης στον κομήτη αλλά και του τρόπου προσεδάφισης. Εκεί εντοπίστηκαν τα δύσκολα, κυρίως, σημεία τα οποία λύθηκαν με την λεπτομερή και υψηλού επιπέδου επιστημονικής εργασίας της ομάδας της ESA.

Το επόμενο διάστημα θα έχουμε τα σπουδαία σήματα, τις εξαιρετικά μεγάλης σημασίας πληροφορίες από το ΄΄Phliae΄΄ ενώ η Ροζέτα θα φωτογραφίζει συνεχώς την τροχιά του κομήτη και θα αναλύει δεδομένα από την εκπομπή αερίων από την ουρά του κομήτη.

Δυστυχώς το πρόγραμμα έχει ημερομηνία λήξεως. Όταν ο κομήτης πλησιάσει τον Ήλιο, (περιστρέφεται συνεχώς γύρω του) οι θερμοκρασίες θα είναι εξαιρετικά υψηλές και αναμένεται το ΄΄Philae΄΄ θα καεί μαζί με την Ροζέτα, το μητρικό σκάφος.
Ως τότε θα έχουν σταλεί μεγάλος όγκος πληροφοριών ικανό για να εξαχθούν πολύτιμα επιστημονικά συμπεράσματα στα βασικά ερωτήματα.


Το εγχείρημα αποτελεί μεγάλο επίτευγμα και από τα αποτελέσματα των ερευνών αλλά και σχετικά με το ίδιο το εγχείρημα. Ο ανθρώπινος νους κατάφερε, όπως και σε πολλά άλλα ζητήματα, να κάνει ένα ακόμη βήμα προς την βαθύτερη γνώση, ποιοι είμαστε, πως γεννηθήκαμε, πως πορευόμαστε στην ΄΄μοναχική΄΄ ίσως αέναη κίνησή μας σ΄ένα απέραντο,  αχανές και πιθανώς φιλόξενο σύμπαν!!!

Τετάρτη 12 Νοεμβρίου 2014

Η ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΚΑΤΕΓΡΑΨΕ ΤΕΡΑΣΤΙΟ ΑΘΛΟ!!!!!

Η σημερινή ημέρα με την ΄΄συνάντηση΄΄ των δυο διαστημικών ταξιδιωτών επετεύχθη με πλήρη επιτυχία. Τα πρώτα σήματα έφθασαν γεμάτα από θετικές πληροφορίες. Το ΄΄Φιλαι΄΄ προσεδαφίστηκε με επιτυχία. 

Γαντζώθηκε στην κομήτη και τώρα συνταξιδεύουν!!!

Συνεχής είναι η ροή των πληροφοριών.

Ένα μεγάλο μπράβο στους συντελεστές αυτής της επιχείρησης.

ΑΡΧΙΣΕ Η ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΠΡΟΣΕΔΑΦΙΣΗΣ

Στις 17.00 άρχισε η διαδικασία προσεδάφισης του ΄΄Φίλαι΄΄. 

Το κινούμενο διαστημικό εργαστήριο βρίσκεται πολύ κοντά στον κομήτη. 
Τα πρώτα μηνύματα που θα φθάσουν στην γη θα είναι περί τις 18.00 αφού το σήμα θα διανύσει 500.000 εκατομμύρια χιλιόμετρα για να μας συναντήσει.

Όλα φαίνεται να βαίνουν άριστα απ΄ότι δηλώνεται και από την ομάδα εργασίας.
Το εγχείρημα μεταδίδεται ζωντανά από την ESA Ευρωπαϊκό Οργανισμό Διαστήματος με ΄΄livestreaming΄΄

Μπορεί να το θαυμάσει όλος ο πλανήτης ζωντανά.
Αυτή την ώρα το παρακολουθούν από τον πλανήτη μας περί τις 350.000 άνθρωποι.
Μεταξύ αυτών είμαστε κι εμείς να ζήσουμε μια από τις μοναδικές στιγμές ενός τεράστιου επιστημονικού επιτεύγματος, που πιθανότατα να δώσει καίριες απαντήσεις σχετικά με την δημιουργία του ηλιακού μας συστήματος και την εμφάνιση ζωής στην γη.

Από τις συνεντεύξεις που έδωσαν τα μέλη της ομάδας εργασίας στο πρόγραμμα αυτό φαίνεται να έχει επιτευχθεί ένα μεγάλο μέρος του. Ακόμη και να μην μπορέσει να προσεδαφιστεί το ΄΄Φιλαι΄΄ για κάποιους λόγους θα ακολουθήσει τον κομήτη για λίγες ημέρες και θα δοθεί η δυνατότητα να συλλέξει πολλές πληροφορίες από την ΄΄σκόνη΄΄ που αφήνει πίσω του ο κομήτης.
Η σκόνη αυτή αποτελείται από αέρια ή και αληθινή σκόνη που βρίσκεται στην επιφάνεια του κομήτη ή και δημιουργείται από τις υψηλές θερμοκρασίες που αναπτύσσονται στην επιφάνειά του με αποτέλεσμα την εξαέρωση των στοιχείων.  Ίσως κι αυτά τα στοιχεία να δώσουν ικανές απαντήσεις στα ερωτήματα της ανθρωπότητας.

Δείτε ζωντανά στην ιστοσελίδα της ESA το επίτευγμα.

ΕΝΑ ΤΕΡΑΣΤΙΟ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟ ΕΠΙΤΕΥΓΜΑ ΕΓΙΝΕ ΣΗΜΕΡΑ

Ύστερα από πολλά χρόνια επιστημονικής εργασίας υψηλού επιπέδου σήμερα έφτασε η ώρα η ΄΄Ροζίτα΄΄ προσεδαφίστηκε στον κομήτη 67Ρ/Τ Τσιουρούμοφ-Γκερασιμένκο. 

Ο άνθρωπος αναζητεί από τις πρώτες του σκέψεις από έρχεται, πως γεννήθηκε. 
Στο πλαίσιο αυτό η επιστήμη ανέλαβε την έρευνα να αναζητήσει την απάντηση στο ερώτημα στο.....διάστημα!!!
Ναι, γιατί η προέλευσή μας  βρίσκεται σε πληροφορίες που κρατούν με ΄΄μυστικό΄΄ τρόπο, οι πλανήτες, οι κομήτες και άλλα ουράνια σώματα.
Στην συνέχεια της άποψης ότι ισχύει η θεωρία του ΄΄Bing-Bang΄΄ οι πλανήτες, ίσως και η γη, έχει ενσωματωμένες όλες τις πληροφορίες του τι συνέβη την στιγμή της μεγάλης έκρηξης. Τα χημικά στοιχεία που ΄΄κουβαλούν΄΄ πάνω τους όλοι οι πλανήτες και οι χημικές αντιδράσεις που συνέβησαν στο απώτερο παρελθόν έχουν την ιστορία τους. Αυτή ψάχνουμε να βρούμε.

Έτσι αναζητώντας την σύσταση ενός κομήτη, που ήταν δυνατό να ΄΄πλησιάσει΄΄ ανθρώπινο κατασκεύασμα, κτίστηκε πρόγραμμα αποστολής του διαστημικού οχήματος ΄΄Rosetta΄΄, το οποίο φέρει ένα τμήμα του με το Ελληνικότατο όνομα όνομα ΄΄Φίλαι΄΄ (Philae).
To Φίλαι΄΄ θα έχει αποστολή την προσεδάφισή του στην επιφάνεια του κομήτη και οπλισμένο με κάθε τεχνικό μέσο θα προχωρήσει στην έρευνα της ποιότητας των στοιχείων που υπάρχουν στην επιφάνεια του κομήτη. 
Η εργασία είναι εξαιρετικά δύσκολη. Η επιφάνεια του κομήτη δεν ομαλή. Βράχοι και απότομες κλίσεις, που καθιστούν την προσεδάφιση πολύπλοκη και  εξαιρετικά δύσκολη.

Το πρόγραμμα προέβλεπε σήμερα να προσεδαφιστεί το ΄΄Φίλαι΄΄. Πράγματι έγινε με επιτυχία.
Οι πρώτες πληροφορίες αναμένονται να έλθουν κατά τις πέντε το απόγευμα. Αυτή την ώρα έχει παύσει η επικοινωνία με το σκάφος. Δεν έρχονται πληροφορίες. Οι τελευταίες δοκιμές έδειξαν την πλήρη επιτυχία του εγχειρήματος.

Οι  πληροφορίες που θα μεταδώσει το ΄΄Φίλαι΄΄ θα επεξεργαστούν για να μας δώσουν απάντηση στα διαχρονικά ερωτήματά μας για την προέλευσή μας. 

Όλα αυτά συμβαίνουν αυτή την ώρα σε απόσταση 500000 εκατομμυρίων χιλιομέτρων από την γη μας. Ο χρόνος που χρειάζεται να αποσταλούν οι πληροφορίες αυτές είναι υπολογίσιμος.

Θα αναμένουμε με αγωνία μέχρι το απόγευμα τις ανακοινώσεις του Ευρωαπαϊκου Οργανισμού Διαστήματος  (EESA).

Συνήγορος του Πολίτη: Χορήγηση αποκλειστικής θέσης στάθμευσης σε δημότη με αναπηρία

Πολίτης με αναπηρία διαμαρτυρήθηκε για την ανάκληση απόφασης χορήγησης αποκλειστικής θέσης στάθμευσης από δήμο, στον οποίο είναι δημότης, δι...